12. marca, 2024
|

Domača lekarna

Aminoksilina za spanje in sproščanje?

Dandanes se, bodisi zaradi stresa, hitrega tempa življenja ali drugih dejavnikov, vedno več ljudi spopada s težavami pri spanju. Ker pa je spanje izrednega pomena, saj med drugim takrat potega tudi regeneracija telesa, je veliko raziskav usmerjenih v iskanje možnih rešitev za izboljšanje spanja. Kot vedno pa si želimo naravnih rešitev in v iskanju le teh, nam v povezavi s spanjem, vedno več pozornosti krade aminokislina l-theanin. L-Theanin je aminokislina, ki se sicer naravno nahaja v čajevih listih, predvsem v listih zelenega čaja, v tem članku pa bomo pogledali in raziskali različne vidike L-Theanina in predvsem njegov vpliv na spanje.

Ozadje in mehanizmi delovanja

L-Theanin ima zanimivo sposobnost prehajanja skozi krvno-možgansko pregrado in zato hitro vpliva na nevrotransmiterje v centralnem živčnem sistemu. Študije kažejo, da L-theanin vpliva na več nevrotransmiterjev, med drugim povečuje ravni gama-aminobutirne kisline (GABA), dopamina in serotonina, ter zmanjšuje raven norepinefrina. 

Kaj to pomeni?

To pomeni, da lahko uživanje l-theanina pripomore k zmanjšanju stresa, spodbujanju pozitivnih čustev in sprostitvi. Zato je l-theanin v naravni medicine mnogokrat svetovan tudi v primerih anksioznosti oz. tesnobe in paničnih napadih, saj deluje hitro in učinkovito.

Študije

Nekatere raziskave so raziskovale vpliv l-Theanina na možganske valove. Ugotovljeno je bilo, da L-Theanin v dnevnih odmerkih od 50 do 200 miligramov povečuje alfa možganske valove v primerjavi s placebom. Alfa možganski valovi so povezani z obdobji sproščenosti in dremeža. Ta učinek bi lahko igral ključno vlogo pri lažjem zaspanju in izboljšanju kakovosti spanja.

Ena od študij, objavljena leta 2019 v reviji Psychopharmacology, je vključevala bolnike z depresijo in je preučevala učinke rednega uživanja L-theanina ter njegov vpliv na kakovost spanja ter kognitivne funkcije. Rezultati so bili obetavni, saj se je pokazalo izboljšanje spanja in zmanjšanje težav s spanjem po rednem uživanju L-Theanina. Poleg tega so opazili tudi pozitivne učinke na kognitivno funkcijo, kar kaže na celostne koristi L-Theanina. 

Druga študija, objavljena leta 2019 v reviji Nutrients, je vključevala zdrave odrasle in preučevala učinke L-Theanina na simptome stresa, kognitivne funkcije ter kakovost spanja. Ugotovitve so pokazale, da je L-Theanin prispeval k zmanjšanju stresnih simptomov in izboljšanju kognitivnih funkcij. Udeleženci so poročali tudi o boljšem spanju, kar nakazuje na povezavo med zmanjšanjem stresa in kakovostjo spanja.

Tretja študija, objavljena leta 2007 v reviji Biological Psychology, se je osredotočila na vpliv L-Theanina na stresne odzive. Ugotovitve kažejo, da L-Theanin zmanjšuje tako psihološke kot fiziološke odzive na stres, kar lahko prispeva k bolj sproščenemu spancu.

Ena izmed pomembnih študij, objavljena v Journal of Clinical Sleep Medicine, je proučevala vpliv L-Theanina na kakovost spanja in nespečnost. V tej randomizirani, s placebom kontrolirani študiji so udeleženci, ki so prejemali L-Theanin, poročali o zmanjšanju težav s spanjem in izboljšanju splošne kakovosti počitka v primerjavi s placebom. Študija je bila izvedena kot randomizirana, s placebom kontrolirana preiskava. Udeleženci so bili naključno razdeljeni v dve skupini – ena je prejemala L-Theanin, medtem ko je druga prejemala placebo. Trajanje študije je bilo dovolj dolgo, da so raziskovalci lahko zaznali morebitne spremembe v vzorcih spanja.

Te študije nakazujejo, da L-Theanin lahko igra pomembno vlogo pri izboljšanju kakovosti spanja in spoprijemanju s težavami pri spanju, predvsem zaradi njegovih sproščujočih lastnosti. L-Theanin se vedno bolj izkazuje kot obetavna naravna pomoč za izboljšanje spanja. S svojimi molekularnimi mehanizmi delovanja, ki vplivajo na nevrotransmiterje in možganske valove, l-Theanin ponuja celostni pristop k sproščanju in spodbujanju kakovostnega spanca. Posledično L-theanin lahko izboljša celostne učinke na kvaliteto življenja. Saj vsi vemo kako bolje delujemo in se počutimo, ko je za nami dobra noč spana, kajne? In kako brez energije in koncentracije smo, koi mamo za sabo noč(i) nespanja.

Uporabniki l-theanina zato poročajo o boljši koncentraciji in večji energiji čez dan ter tudi izboljšani čustveni stabilnosti. S tem se povečuje sposobnost obvladovanja stresnih situacij, kar posledično vpliva tudi na spanje.

Ena od prednosti l-Theanina je tudi njegova prilagodljivost. Lahko se uporablja kot pomoč pri spopadanju s stresom pred spanjem, v obdobjih povečane tesnobe ali kot naravna podpora za vzdrževanje zdravih spalnih navad.

Kombinacija l-Theanina z drugimi sproščujočimi pristopi kot so tehnike sproščanja, joga ali aromaterapija, pa so lahko resnično zmagovalna kombinacija, saj se lahko na ta način sinergijsko okrepi pozitivne učinke na spanje. Integracija večdimenzionalnega pristopa k sproščanju lahko privede do bolj celovite izkušnje in dolgotrajnih koristi.

L-Theanin, z svojimi izrazitimi učinki na spanje in sproščanje, ponuja upanje tistim, ki se spopadajo s težavami pri spanju. S pozornostjo do individualnih potreb in posvetovanjem s strokovnjaki lahko posamezniki najdejo pravi način uporabe L-Theanina kot naravne podpore za kakovosten spanec in celostno dobro počutje.

V kolikor uživate kakršnakoli zdravila, imate diagnozo ali zdravstvene težave, se pred uživanjem l-theanina posvetujte z zdravnikom.

Diana vlahnič

Certificirana svetovalka tradicionalne kitajske medicine

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Košarica
Ta stran uporablja piškotke, da lahko ponudbi boljšo uporabniško izkušnjo. Z brskanjem po strani, se strinjate z njihovo uporabo.